13 Nisan 2009 Pazartesi

MUHALLEBİLİ İNCİRLİ KEK

YİNEMİ TATLI TARİFİ...??? EVEEEET YİNE HARİKA NEFİS LEZZETLİ BİR TATLI TARİFİ... REJİM ARİFEMDE TATLILARIN SON DEMLERİNİ YAŞARKEN BU TARİFİDE SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTEDİM. TARİFİN NETTE ÇOK DEĞİŞİK VERSİYONLARINI OKUDUM VE KAFAM KARIŞTI:)) BENDE KENDİ YORUMUMU KATARAK YAPMAYA KARAR VERDİM. UMARIM DENER VE BEĞENİRSİNİZ... (BİZ ÇOK BEĞENDİK)

MALZEMELER:

KEK İÇİN
  • 3 YUMURTA
  • 1 SU BARD TOZ ŞEKER
  • 1 SU BARD UN
  • 10-12 AD KURU İNCİR (SICAK SUYLA YIKANIP DOĞRANACAK)
  • 1 SU BARD İRİ DÖVÜLMÜŞ CEVİZ
  • 1 PK KABARTMA TOZU
  • 1 PK VANİLYA

MUHALLEBİSİ İÇİN

  • 4 SU BARD SÜT
  • 4 YEMEK KAŞIĞI UN
  • 8 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
  • 1 YUMURTA SARISI
  • 1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞ

KEKİ ISLATMAK İÇİN

  • 1,5 SU BARD SÜT
  • 5 KAŞIK TOZ ŞEKER

YAPILIŞI

TOZ ŞEKER VE YUMURTAYI İYİCE ÇIRPIYORUZ. UN KABARTMA TOZU VE VANİLYAYI EKLEYİP KARIŞTIRIYORUZ.EN SON İNCİR VE CEVİZLERİDE EKLEDİKTEN SONRA YAĞLANMIŞ BORCAM TEPSİYE DÖKÜYORUZ. 180 C FIRINDA 25 DK PİŞİRİYORUZ. KEKİMİZ PİŞERKEN MUHALLEBİMİZİN MALZEMELERİNİ YUMURTA SARISI VE TEREYAĞ HARİÇ TENCEREYE ALIP MUHALLEBİ PİŞİRİYORUZ. PİŞEN MUHALLEBİMİZE TEREYAĞ VE YUMURTA SARISINI KOYUP HIZLICA ÇIRPMAYA BAŞLIYORUZ Kİ YUMURTA SARISI PİŞMEDEN MUHALLEBİMİZE KARIŞSIN. 10 DK KADAR MİKSERDE ÇIRPIYORUZ. PİŞEN KEKİMİZİ FIRINDAN ALIP ŞEKERLİ SÜT İLE ISLATIYORUZ. ÜZERİNE ÇIRPTIĞIMIZ MUHALLEBİMİZİ DÖKÜP DOLAPA KOYUYORUZ. SOĞUYUNCA DİLİMLEYİP SERVİS EDİYORUZ. AFİYET OLSUN...

NOT: BEN HİNDİSTAN CEVİZİ VE TARÇINLA SÜSLEDİM. GERÇEKTEN ÇOK YAKIŞTI BU KEKE AMA İSTEYEN İSTEDİĞİ GİBİ SÜSLEYEBİLİR. HATTA MUHALLEBİNİN ÜSTÜNE KREM ŞANTİ ÇIRPIP KOYABİLİR.





7 yorum:

Adsız dedi ki...

offf nurcan harika ellerine sağlık cmts.günü bende yaptım aynısından ve ilk denememdi ama harika oldu ellerin dert görmesin arkadaşım

Adsız dedi ki...

yorumlarım ulaşmıyor nurcan
harika görünüyor ellerine sağlık cmts.bende yaptım ve ilk denememdi harika oldu

özge'nin sepeti dedi ki...

elin kolun dert görmesin bende bayılırım tatlıya yapan olursa yerim yani :) her insan yaptığı şeylere kendinden bir yorum getirmeli bence böylece yaptığın şey eşsiz ve benzersiz sadece sana özel olur.

nuralp dedi ki...

adsız canım heralde sen incisin :))) önemli değil yorum yazman bile yeter. evet gerçekten harika oluyor bu tatlı seninde ellerine sağlık..

nuralp dedi ki...

özgecim seninde güzel yorumları yazan ellerin dert görmesin. aynı fikirde olduğum insanlarla bu sitede buluşmak ne güzel. herkesin bi becerisi ve o beceriye kattığı bi yorumu vardır hayatta.. eminim seninde mutfakta harikalar yaratacağın zamanlar gelecektir. yaptığın diğer harika becerilerin gibi...

beyhan dedi ki...

sevgili nurcan:)) yine güzel bir lezzet ellerine sağlık. hiç denemedim ve yemedim eminim çok güzeldir.sen yaparsında kötü mü olur.öptüm.

nuralp dedi ki...

sevgili ve saygıdeğer beyhan:)) güzel yorumun için teşekkür ederim... bende seni öpt

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin