3 Temmuz 2009 Cuma

KARAMEL ŞERBETLİ ETİMEK TATLISI


ÖNÜMÜZ RAMAZAN AYI... RAMAZAN AYINDA TATLISIZ İFTAR YEMEKLERİ OLMAZ GENELDE. YAZ GÜNÜDE AĞAR TATLI YENMEDİĞİ İÇİN BU TATLI İYİ BİR ALTERNATİF OLACAKTIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.. BİLMEYENLER İÇİN TARİFİNE GEÇİYORUM...

MALZEMELER
  • 1 PK ETİMEK (TUZSUZ)
  • 2 SU BARD TOZ ŞEKER
  • 2,5 SU BARD SU

KREMASI İÇİN

  • 3 SU BARD SÜT
  • 5 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME UN
  • ÇEYREK PK MARGARİN
  • 1 SU BARD TOZ ŞEKER

ÜZERİNE

  • 1 PK KREM ŞANTİ
  • 1 SU BARD SÜT
  • TARÇIN

YAPILIŞI

ÖNCELİKLE TENCEREYE 2 SU BARD TOZ ŞEKERİ ALIYORUZ. ŞEKER ERİYENE KADAR KARIŞTIRIYORUZ. ERİDİĞİ ZAMAN SUYUNU İLAVE EDİP KARIŞTIRARAK SERTLEŞEN ŞEKERİ ERİTİYORUZ. ŞERBET ELDE EDİYORUZ. TEPSİYE DİZDİĞİMİZ ETİMEKLERİN ÜZERİNE ŞERBETİNİ DÖKÜYORUZ. ETİMEKLER ŞERBETİ ÇEKERKEN MUHALLEBİSİNİ PİŞİRİYORUZ. BUNUN İÇİN KREMA MALZEMELERİNİ TENCEREYE ALIP ÇIRPARAK PİŞİRİYORUZ. ŞERBETİNİ ÇEKEN ETİMEKLERİN ÜZERİNE KREMASINI DÖKÜYORUZ. SOĞUMAYA BIRAKIYORUZ. SOĞUYAN TATLIMIZIN ÜZERİNE KREM ŞANTİ ÇIRPIP SÜRÜYORUZ. ÜZERİNE TARÇINLA SERVİS EDİYORUZ. AFİYET OLSUN...

NOT: DAHA PRATİK YAPMAK İSTEYENLER KREMAYI EVDE YAPMAK YERİNE VANİLYALI HAZIR PUDİNG PİŞİREBİLİRLER.

4 yorum:

beyhan dedi ki...

şekeri çok olamamak şartıyla, üzerine sürülen krem şantisi az olma şartıyla bende severim bu tatlıyı ve yaparım.eline sağlık nurciii

nuralp dedi ki...

BEYHAN TATLIYLA PAZARLIK OLMAZ :))) SENİN FORMUNU NASIL KORUDUĞUN BELLİ... :)) TEŞEKKÜR EDERİM....

BERRİN dedi ki...

nurcan ben önceden bu tatlıyı yapardım sonradan tarifini kaybettim yapmaz oldum.senin verdiğin tarifle tekrar yapmaya başladım.ben üstüne kakolu krem şanti sürdüm o da çok güzel oldu.teşekkürler arkadaşım.ellerine ve ellerime sağlık ))))

nuralp dedi ki...

berrocum ben teşekkür ederim... geciken yorum cevabım içinde özür dilerim. öpt...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin