19 Şubat 2010 Cuma

BUĞDAY NİŞASTALI KEKLE YAŞPASTA


PASTALARA DEVAM:) BU PASTAYI ARKADAŞIM İLKNUR'DAN DUYDUM. (ODA ARKADAŞI EMİNE'DE YEMİŞ) ÇOK BEĞENDİĞİNİ SÖYLEDİ. YAPALI EPEY OLDU ASLINDA. GELEN MİSAFİRLERİMDE ÇOK BEĞENEREK YEDİ. OLDUKÇADA BÜYÜK BİR PASTA OLDU. UYGUN ALTLIK BULAMAYINCA ÇAY TEPSİSİNDE YERİNİ ALDI:)


GERÇEKTEN HERKESE TAVSİYE EDİYORUM. HARİKA BİR PASTA. ÖZELLİKLE KALABALIK MİSAFİR AĞARLAYANLAR İÇİN İDEAL...



MALZEMELER


KEK İÇİN

  • 5 YUMURTA
  • 1 SU BARD TOZ ŞEKER
  • 2 PK KABARTMA TOZU
  • 1 PK VANİLYA
  • 1 PK BUĞDAY NİŞASTASI (200 GR'LIK MARKETLERDE SATILIYOR)

KREMASI İÇİN

  • 1 KG SÜT
  • 3 KAHVE FİNCANI TOZ ŞEKER
  • 3 KAHVE FİNCANI UN
  • 1 PK VANİLYA
  • 1 PK KREM ŞANTİ (SÜTLE ÇIRPILMIŞ)

YAPILIŞI

KEK İÇİN YUMURTA VE ŞEKERİ 15 DK ÇIRPIYORUZ. ARDINDAN DİĞER MALZEMELERİ İLAVE EDİP KARIŞTIRIP YAKLAŞIK 35 CM ÇAPINDA YAĞLANMIŞ TEPSİYE DÖKÜP 175 C FIRINDA PİŞİRİYORUZ.


KREMA İÇİN KREM ŞANTİ HARİÇ DİĞER MALZEMELERLE MUHALLEBİ PİŞİRİYORUZ. SOĞUDUKTAN SONRA ÇIRPILMIŞ KREM ŞANTİ İLAVE EDİP MİKSERLE ÇIRPIYORUZ.


KEKİMİZ SOĞUYUNCA BIÇAKLA İKİYE BÖLÜP İKİ KAT KEK HAZIRLIYORUZ. KEKİMİZİN ALT KATINI 1/4 BARDAK ŞEKERLİ SÜTLE ISLATIYORUZ. KREMAMIZDAN BOLCA KOYUP İKİNCİ KAT KEKİMİZİ YERLEŞTİRİYORUZ. ONUDA 1/4 SÜTLE ISLATTIKTAN SONRA ÜZERİNİ KALAN KREMAMIZLA KAPLAYIP İSTEDİĞİMİZ ŞEKİLDE SÜSLÜYORUZ. 3-4 SAAT DOLAPTA BEKLETTİKTEN SONRA SERVİS EDİYORUZ. AFİYET OLSUN...



NOT: KEKİNİZİN KENARLARI SERT OLURSA TEDİRGİN OLMAYIN. SANIRIM NİŞASTADAN KAYNAKLANIYOR. SONUÇ PUF PUF HARİKA BİR PASTA OLUYOR EMİN OLUN...




11 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.bunu geçen yaz bende sık sık yapıyordum.çok güzel oluyor.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm nefis görünüyor:)) üstündeki şekerleride zaten çok seviyorumm:))

istebudurhayat dedi ki...

Nurcan cım harika görünüyor eminim tadıda öyledir eline sağlık

nuralp dedi ki...

FİLİZ, TEŞEKKÜRLER. BENDE ÇOK BEĞENDİM. SIK SIK YAPMAK İÇİN KALABALIK DURUMLAR YARATMAK GEREKECEK SANIRIM:) BU PASTANIN HEPSİNİ YERSEK HALİMİZ HARAP:)

Defne Kızın Anası dedi ki...

ben birşey demiyorum artık sadece görüntüye bakıyorum o kaa:) süpersin

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM SENDE O ŞEKERLER GİBİSİN YA O YÜZDEN SEVİYORSUNDUR:) TEŞEKKÜRLER CANIM BENİM...

nuralp dedi ki...

İNCİ, TADIDA ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN... BEĞENMENE SEVİNDİM. SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

sevgili nuralp pastan harika görünüyor eline emeğine sağlık yalnız ben birşey merak ettim kekde un hiçmi yok? sadece nişastamı var?
sevgileeeeer:D

nuralp dedi ki...

Beyhan senin yorum sonradan geldi ama arada görünüyor, neden oldu böyle bende anlamadım. Herneyse... tişikür ederim:)

nuralp dedi ki...

PAPATYA68, EVET CANIM HİÇ UN YOK. SADECE BUĞDAY NİŞASTASI. MISIR YADA BAŞKA NİŞASTA DA DEĞİL. ÖZELLİKLE BUĞDAY NİŞASTASI. BU KEKİN ÖZELLİĞİ O. BİRDE YUMURTA VE ŞEKERİNİN 15 DK ÇIRPILMASI PÜF NOKTASI. AYNI SONUCA ULAŞMAK İSTERSEN BUNLARI UYGULAMANI TAVSİYE EDERİM... SEVGİLER...

Hatay Sofrası dedi ki...

Nişastalı pandispanya hiç denemedim eline sağlık harika gerçekten de:)

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin