23 Şubat 2010 Salı

ISPANAKLI SODALI BÖREK



ASLINDA BU TARİFE YALANCI SU BÖREĞİ DİYENLERDE VAR. AMA DİĞER YALANCI SU BÖREĞİ TARİFİMDEN SONRA BEN BUNA SODALI BÖREK DEMEYİ UYGUN GÖRDÜM. İÇ HARCI İÇİN ISPANAK KULLANDIM. SİZ İSTEDİĞİNİZ İÇ HARCINI KULLANABİLİRSİNİZ.
BU TARİFİMİ 54. P.D.Ç.S. ETKİNLİĞİ İÇİN ESTERGONYEŞİL ARKADAŞIMIZA GÖNDERİYORUM...
MALZEMELER
  • 6 AD YUFKA
  • 3 YUMURTA
  • 1 ŞİŞE SODA
  • YARIM SU BARD SIVI YAĞ
  • 100 GR MARGARİN (ERİTİLMİŞ)
  • TUZ

İÇ HARCI İÇİN

  • 250 GR ISPANAK (YIKANIP DOĞRANMIŞ)
  • 100 GR PEYNİR (LOR, BEYAZ VEYA KÖY PEYNİRİ OLABİLİR)
  • 1 YUMURTA
  • 3 YEMEK KAŞIĞI KOYU YOĞURT
  • TUZ (PEYNİRİNİZ TUZLUYSA TUZ KOYMAYIN)

YAPILIŞI

İÇ HARCI İÇİN BÜTÜN MALZEMELERİ KARIŞTIRIP YOĞURUYORUZ.

DİĞER YANDA YUMURTA, TUZ, SODA VE YAĞLARI KARIŞTIRIYORUZ. TEPSİMİZE YUFKALARI BURUŞUK ŞEKİLDE BİRER BİRER KOYUP HERBİRİNE BU KARIŞIMDAN DÖKÜYORUZ. 3 YUFKAYI KOYDUKTAN SONRA İÇ HARCIMIZI KOYUP KALAN 3 YUFKAYI AYNI ŞEKİLDE DİZİYORUZ.

BÖREĞİMİZİ DİLİMLEYİP KALAN SIVI HARCI BÖREĞİMİZİN ÜZERİNE DÖKÜP EN AZ 2 SAAT DİNLENDİRİYORUZ. 180 C FIRINDA PİŞİRİYORUZ. ILIK SERVİS EDİYORUZ. AFİYET OLSUN...

9 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

81 numara ile yayınladım güzel böreğini. Sodalı olunca ayrı bir güzel oluyor gerçekten börek ellerine sağlık... Sevgiyle kal...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu böreği bende yapıyorum patateslisini çok nefis oluyor.Elinize sağlık.Sevgiler.Mine

nuralp dedi ki...

ESTERGONYEŞİL, RİCA EDERİM CANIM. BEĞENMENE SEVİNDİM...

nuralp dedi ki...

MİNE, BU BÖREĞİ PATATESLİ HİÇ DENEMEDİM. EMİNİM ÇOK GÜZEL OLUR. GÜZEL YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜRLER...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor:)

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM TEŞEKKÜR EDERİM CANIM...

HADİYE dedi ki...

Selam,

Ispanaklı herşeyi yerim :).Çok seviyorum.
Ellerine sağlık.

Sevgiler*

nuralp dedi ki...

HADİYE, BENDE SEVERİM ISPANAĞI. AMA EN ÇOKDA BÖREĞİNİ... SEVGİLER...

belginatakan dedi ki...

"Hmmm bu efsane!" bu yorum kahvaltıda bu böreği yiyen eşime ait :) Bu kadar güzel tarifleri kendinize saklamadığınız için çook teşekkürler. Ellerinize sağlık, sevgiler

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin