6 Nisan 2010 Salı

AYVA TATLISI

Biliyorum bloğumu ve sizi biraz ihmal ettim. Ama bugünlerde blog sahibi arkadaşlarımı ziyarete gelemeyeceğim. Yaza girerken her yıl yaşadığım "geleneksel hale gelen" Rejimime başladım:( İlk günlerim herzamanki gibi biraz zor geçiyor. Siteleri ziyaret edip nefis şeyleri görüp yiyememek çok acıııı...:( O yüzden bana biraz zaman verin lütfen:(
Bloğumu ihmal etmemek adına arşivimdeki tariflerimden yararlanıp, rejime ihtiyacı olmayan ve meyveli tatlıları seven herkese bu tarifimi yayınlıyorum...:)
Bu tarifimi Şımartan meyveli tatlar etkinliği için sevgili Kalpkurabiye Deniz arkadaşıma gönderiyorum...
MALZEMELER
  • 4 ad ayva
  • 1,5 su bard toz şeker
  • 2 su bard su
  • 4 karanfil

YAPILIŞI

Ayvalar soyulur, ikiye bölünüp orta kısımları oyulur. Bir tencereye yerleştirilir. Üzerine şeker gezdirilir. Su ve karanfil ilave edilir. Ayvaların orta kısımlarından çıkan çekirdekleri ayıklanıp renk vermesi için tencereye ilave edilir. Ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Soğuyunca arzuya göre dondurma, krem şanti veya kaymakla servis edilir. Afiyet olsun...

Not: Ben servis ederken dondurma kullandım. Oğluşumunda dondurmaya saldıracağını bildiğim için ayvalar sıcakken dondurma koydum ki oğlumda yiyebilsin. Oyüzden fotoğrafta erimeye yüz tutmuş bir dondurma görüyorsunuz:) Ama inanın bu hali çok daha lezzetli oldu:) Dondurmanın lezzeti ayvalara iyice işledi:) Yani işlemişti:(( ühüüü...

4 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canımsınn çok teşekkür edeerim canımmmm yine beklerim canımsın vallahi etkinliğimi renklendirdiğin için teşekkürler canımmm

aydilber dedi ki...

ne çok severim bu tatlıyı ama evde bir ben yerim...ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık tatlın nefis görünüyor.

istebudurhayat dedi ki...

Nurcan bir çatal aldım tatlından mayhoş tadı çok severim eline sağlık

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin