12 Temmuz 2010 Pazartesi

SPİRAL KURABİYE





Bu kurabiyeleri sevgili Aslı'nın sitesinde görmüştüm çok zaman oluyor tabi... Geçenlerde aklıma geldi ve pc açmaya üşendim, misafirlerim için kendi yorumum ve beni yanıltmayan tarifimle yaptım... Özellikle kurabiye severlerin denemesini öneririm...:) Yerken dikkat!!! hipnoz etkisi yaratabilir...:))






MALZEMELER


  • 1 pk oda ısısında margarin

  • 1 su bard pudra şekeri

  • 1 yumurta sarısı

  • Yarım pk kabartma tozu

  • Aldığı kadar un

  • 3 yemek kaşığı kakao


YAPILIŞI


Un hariç bütün malzemeler karıştırılır. Kontrollü olarak un ilave edilerek ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir. Hamur ikiye ayrılır. Ayırdığımız hamurların birine kakao ilave edilir ve yoğrulur.


İki hamurda merdane yardımıyla ayrı ayrı açılır. Üst üste konup rulo şeklinde sarılır. Buzdolabında en az 2 saat bekletilir.(ben bir gece beklettim) Dolaptan çıkarılıp 1 cm kalınlığında dilimlenip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. 180 C fırında pişirilir. Afiyet olsun...


NOT: Ben kurabiyeleri pembeleşmiş sevdiğim için kendi zevkime göre pişirdim. Siz zevkinize göre biraz daha az pişirip beyaz bırakabilirsiniz...


10 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık ben de yapmıştım ama bunlar bir bambaşka güzellikte olmuşlar...
Sevgiler.......

Sevil Şahin dedi ki...

nurcum ellerine sağlık
sevgiler

Defne Kızın Anası dedi ki...

nasıl çekti canım anlatamam arkadaşım. ellerine sağlık.

istebudurhayat dedi ki...

Harika ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

kalpkurabiye dedi ki...

canımmm ellerine sağlık.. uyarın çok hoş gerçekten:))
nefis görünüyorlar..
mutlu akşamlar dilerimm..
öpüyorumm,
sevgiler..

umutluhayat dedi ki...

bakması bile hipnoz etkisi yaratmaya yetti.ellerinize sağlık nefis

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok guzel olmuslar gercekten, ellerine saglik.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok güzel görünüyor. İki hamurda birbirine karışmamış eline sağlık Nurcuğum sevgiler..

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis görünüyorlar,elinize sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

gerçekten harika görünüyorlar ellerine sağlık canım
hayırlı ramazanlar
sevgiler

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin