24 Ağustos 2010 Salı

MEYVELİ KEDİ DİLİ PASTA




Yapalı uzun zaman oldu, eşimin arkadaşına giderken yapıp götürmüştüm. Normalde ramazan diye pasta vb tarif yayınlamak taraftarı değildim. Ancak bu pastadan çok sütlü tatlı tadında olduğu için ve ramazanda hafif tatlı ikram etmek isteyenlere fikir olur düşüncesiyle beğeni toplayan bu pastamın tarifini yayınlamak istedim.




MALZEMELER



  • 1 pk kedidili bisküi

  • 1 su bard şekerli süt

  • Çeşitli meyveler (Ben kiraz,şeftali,çilek,muz kullandım)


KREMASI İÇİN



  • 4 su bard süt

  • 1 su bard toz şeker

  • 1 çay bard un

  • 1 pk toz krem şanti


YAPILIŞI


Öncelikle kreması için, krem şanti hariç diğer malzemelerle muhallebi pişiriyoruz. Soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan muhallebiye toz krem şanti ilave edip 10 dk kadar mikserle çırpıyoruz.


20 cm çapında kelepçeli kalıbımızı alıyoruz. Bisküilerimizin boylarını kalıbımızın kenarlarının boyunda kısaltıyoruz. Kısalttığımız bisküilerimizin şekerli taraflarını süte batırıp kalıbımızın etrafına diziyoruz. Kalan bisküilerimizi süte batırıp kalıbımızın ortada kalan kısmını bir kat bisküi bir kat krema olmak üzere sıra sıra dolduruyoruz. En üstte bir parmak boşluk bırakıyoruz. Buraya meyvelerimizi yerleştiriyoruz. Üzerine tart jölesi yapıp döküyoruz. Soğuyunca dilimleyip servis ediyoruz. Afiyet olsun...



Not: Ben hazır tart jölesi yerine, mısır nişastası+şeker ve suyla jöle yaptım. Tam istediğim gibi şeffaf bir görüntü elde edemedim. Ancak tadında bir fark olmadı. Nasıl yapacağınız sizin arzunuza kalmış...


9 yorum:

moda_kesh dedi ki...

nım nım süper görünüyooo

Defne Kızın Anası dedi ki...

yine harika arkadaşım ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlıkk çok şeker olmuş pastann:)) bayıldım görünümüne:))

nuralp dedi ki...

MODA KESH BEĞENMENE SEVİNDİM. BLOĞUMA BIRAKTIĞIN BU İLK YORUMUN İÇİNDE TEŞEKKÜR EDERİM...

nuralp dedi ki...

BEYHAN'CIM TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞIM...

nuralp dedi ki...

UMUTLU HAYAT, BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM. TEŞEKKÜRLER...

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM SENİN KADAR ŞEKER OLMASADA PASTAMI BEĞENMENE SEVİNDİM. UMARIM DENER TADINIDA BEĞENİRSİN... ÖPÜYORUM CANIM...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık süper olmuş.

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin