26 Ağustos 2010 Perşembe

KREMALI NURALP TATLISI



İftar davetlerinin olmassa olmazı tatlılardır. Malum havalar sıcak, hafif tatlılar hepimizin tercihi sanırım.

Bende eşimin arkadaşları için özel bir tatlı yaptım daha doğrusu uydurdum ve herkesten tam not alan, tarif istenen, bir tatlı icat etmiş oldum:)) Bu tatlımın adını sorduklarında adı yok ben uydurdum dedim. Ama artık bir adı var. Bloğumla özdeşleşsin istedim. Patenti tamamen bana ait başka hiç bir yerde bulamayacağınız leziz tatlı tarifim için, BUYRUUUN...






MALZEMELER




  • 1 pk kemalpaşa tatlısı (paketindeki tarife göre pişmiş)


  • 1 su bard tahin


  • 1 su bard iri dövülmüş fındık içi


  • Yarım pk kedi dili bisküi


  • Tepsimizin altına serpmek için hindistan cevizi




KREMASI İÇİN





  • 1 kg süt


  • 1 su bard un


  • 1 su bard toz şeker


  • 100 gr margarin


  • 1 pk vanilya


  • 1 pk toz krem şanti




YAPILIŞI



Öncelikle krema için vanilya ve krem şanti hariç diğer malzemelerle muhallebi pişiriyoruz. Soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan muhallebimizin içine vaniya ve toz krem şantiyi ilave edip 10 dk kadar mikserle çırpıyoruz.



Kemalpaşa tatlılarımızı şerbetinden çıkarıp bir kaba alıyoruz. Üzerine tahin, fındık içi ve robotta toz haline getirdiğimiz kedi dili bisküilerimizi ilave edip iyice yoğuruyoruz.



Kare borcam tepsimizin dibine hindistan cevizi serpiyoruz. Onun üzerine yoğurduğumuz tatlımızı düzgünce yayıp üzerini düzeltiyoruz.



Üzerine hazırladığımız kremamızı döküp düzeltiyoruz. Fındık içi serpip dolapta soğumaya bırakıyoruz. Dilimleyip servis ediyoruz. Afiyet olsun...





NOT: İftar sırasında tatlımın fotoğrafını çekme fırsatım olmadı. Sadece bir iki kenar parça kalınca, bende sizinle bir an önce tarifini paylaşmak istediğim için, sonradan kalan kenarları bir araya getirerek fotoğrafını çektim. Dilim hali çok daha muntazam ve leziz görünüyordu...:))



Bu tatlının alt taban kısmını yoğururken istenilen kuru meyveler ilave edip değişik aromalarda elde edilebilir. (kuru incir, kuru üzüm gibi)



8 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

sen yaparsında güzel olmazmı şekerim ellerine sağlık
afiyet bal olsun

Unknown dedi ki...

Gerçekten hiç bir yerde bulunmaz bu tatlı. Ellerine sağlık.
Pastanın süslemesini aşağıda linkten ulaşabilirsin. Ben krem şantiyle yaptığım için tam donmadı ve pastaya düzgün çıkmadı. Eminim sen benden daha iyisini yaparsın.
http://hanimis.blogspot.com/2006/12/donmu-krema-transferi_19.html

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel olmuş. Leziz ve iştah açıcı görünüyor.
Hayırlı iftarlar.

Saygılar

istebudurhayat dedi ki...

Eline sağlık Nurcan nefis görünüyor Daha önce kemalpaşanın üzerine sıcak tahin ve ceviz dökülmüş şeklinde yemiştim ama bu daha hafif sanırım nam nammmm

nuralp dedi ki...

Sevil'cim teveccühün... teşekkür ederim canım...

nuralp dedi ki...

Mahperi, yorumun ve bilgi için teşekkürler...

nuralp dedi ki...

Fuat Gencal, teşekkür ederim...

nuralp dedi ki...

İnci, erkek bebek beklemenin dezavantajı tatlı manyağı olmak sanırım:)) Eğer kemalpaşanın tahinli cevizli halini sevdiysen bu tatlıya bayılacaksın!!! Bu kadar kesin konuşuyorum düşün yani... :))

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin