25 Ağustos 2010 Çarşamba

PİJAMALI KÖFTE (Patlıcan çanağında köfte)


Bu yemeği sevgili Birsence'nin davet yemekleri etkinliğinde görmüştüm. Sevgili Rumma etkinlik için yapmış yayınlamıştı. Tarifin orjinal adı pijamalı köfte aslında ben patlıcan çanağında köfte diyorum:)) Ayşe Tüter'in bir tarifiymiş. Gerçekten sunumuda lezzettide harika bir yemek oldu. İlk gördüğüm zaman ramazanda iftar menüme ekleme kararı almıştım. İsabetli bir karar olmuş. Ben tarifin orjinaline bakmadan kendi zevkime göre yaptım. Orjinal tarif için Rumma tıklayabilirsiniz.


Patlıcan severlerin hayır diyemeyeceği bir lezzetin tarifi için buyrun...


MALZEMELER


  • 1 kg patlıcan

  • kızartmak için sıvıyağ

KÖFTESİ İÇİN


  • Yarım kg kıyma

  • 1 ad soğan

  • 1 yumurta

  • 2 dilim bayat ekmek

  • Çeyrek demet kıyılmış maydonoz

  • Tuz, karabiber, kırmızı biber, kekik, kimyon (arzu ettiğiniz baharatlar)

SOSU İÇİN
  • 4 ad domates

  • Çok az sıvı yağ

  • 2 diş sarımsak

  • Tuz


YAPILIŞI

Patlıcanlarımızı ikiye bölüp içlerini dolma gibi oyuyoruz. Tuzlu suda bekletiyoruz. Suyunu süzüp kızgın yağda kızartıyoruz.
Köftelerimiz için bütün malzemelerle köfte yoğuruyoruz. Bilye büyüklüğünde toplar yapıp, ister sıvıyağda ister fırına verip kızartıyoruz.

Sos için domateslerimizi rendeliyoruz. Diğer sos malzemeleriyle birlikte tavada pişiriyoruz.
Kızarttığımız patlıcanlarımızın içine köftelerimizi dolduruyoruz. Üzerine domatesli sos döküp servis ediyoruz. Afiyet olsun...




NOT: Benim patlıcanlarım büyük olduğu için çanaklarımda porsiyonlarımda büyük oldu. Siz patlıcanlarınızı seçerken 1 karıştan küçük patlıcan seçmeye özen gösterin.



6 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ne kadar şık ve iştah açıcı bir görüntüsü var.

Saygılar.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık..
Berektı bol olsun afıyetle..

Sevgiler..

nuralp dedi ki...

Fuat Gencal, beğenmenize sevindim. Yorumunuz için teşekkür ederim...

nuralp dedi ki...

Sevil, teşekkürler...

Canan Demirbağ dedi ki...

Görüntüsü çok şık eminim lezzetide öyledir,ellerinize sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık ismine çok güldüm ne hoşsun:))
patlıcana da köfteyede bayılırımm ve bu yemek tam benlik:))

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin