2 Eylül 2010 Perşembe

PAÇANGA BÖREĞİ



Bu börekleri ramazan öncesi yapıp dondurucuya koymuştum. Ailemi iftara aldığım akşam dondurucudan çıkartıp kızarttım. Hem benim için kolaylık oldu hemde size pratiklik açısından fikir olur diye belirtmek istedim.


MALZEMELER


  • 5 ad yufka

  • 200 gr pastırma

  • 2 ad domates (sulu olmasın) (kabukları soyulup minik doğranacak)

  • 2 ad biber (kabukları soyulup minik doğranacak)

  • 1 su bard rendelenmiş kaşar peyniri

  • Tuz

  • Kızartmak için sıvıyağ


YAPILIŞI


Yufkalar 4 e bölünür. Böylece her yufkadan 4 ad üçgen yufka elde etmiş oluruz. Her üçgenin alt kenarına pastırma, tuzladığımız domates biber ve kaşar rendesi konulduktan sonra geniş sigara böreği şeklinde sarılır.


Tavaya tabanını kaplayacak miktarda sıvıyağ konur. Yağ kızınca börekler önlü arkalı kızartılır. Mümkün olduğunca sıcak servis edilir. Afiyet olsun...



NOT: Eğer böreklerinizi önceden hazırlayıp dondurucuya atacaksanız, kızartmadan 1 saat önce dondurucudan çıkartıp salınmasını sağlayın...


Fotoğrafta gördüğünüz üçgen börekleri küçük porsiyon isteyen olur düşüncesiyle yapmıştım. O şekilde yapmak isteyen olursa; yufkaları 4 bölmeyin. 4 parmak eninde şeritler halinde kesin. Kısa kenarına iç malzemeyi koyduktan sonra üçgen şeklinde katlaya katlaya şerit yufkayı bitirin.


3 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Atike Momini Ziya dedi ki...

Türkiyede tatığım ilk günden beri çooook sevdiğim bir börektir kendisi.ellerine sağlık arkadaşım. Ben de çocuklu olduğum için sık sık dondurucuyu kullanıyorum :)var olsun sağ olsun dondurucularımız :)
sevgiler,hayırlı cumalar...

Unknown dedi ki...

Merhaba :) börekleri dondurucuya atmak çok iyi fikir,çok çıtır gözüküyorlar,ellerine sağlık :) sevgiler

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin