25 Kasım 2010 Perşembe

PATATES PÜRESİNDEN HAVUÇ

Aslında eski tariflerim birikti. Ama özel istek üzerine bu tariflerimi erken yayınlamam gerekiyor:) Geçtiğimiz salı akşamı evimde arkadaşlarımı ağarladım. Çay saati menümde olan lezzetlerden, bloğumda tarifi olmayanları sırayla yayınlayacağım. Ama önce hem leziz hem görünümü güzel bir aperatif, patates püresinden havuç tarifi....

MALZEMELER


  • 1 kg patates

  • 1 yemek kaşığı tereyağ

  • 1 yemek kaşığı salça

  • 1 çay kaşığı kırmızı biber

  • Tuz

Süsleme için Maydonoz yaprakları


YAPILIŞI


Patatesler güzelce yıkanıp haşlanır. Henüz sıcakken kabukları soyulup, diğer malzemelerin ilavesiyle güzelce ezilir. Biraz soğuduktan sonra mandalina büyüklüğünde parçalar alınır, elde havuç şekli verilir. Havuç şeklini tam alması için üzerlerine çatal yada bıçak yardımıyla çentikler atılır. Baş kısımlarına maydonoz yaprakları sokulur. Havuçlarımız hazır... İstenilen zamanda servis edilir. Afiyet olsun...

Arkadaşlarım için yaptığım menüm:


  • Açma poğça (tarifi için üzerine tıklayın)

  • Miflöy hamurundan kıymalı kol böreği

  • Pişmaniyeli tart

  • Vitray kurabiye (Cam şekerli kurabiye)

  • Patates püresinden havuç

  • Mor sultan salatası




4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım menü süper ellerine sağlık havuçlara bayıl
dım:))Kocaman öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

canım mor sultan nefis görünüyor heeh fotoğrafına bittim:))
diğer herşeyde harika:) havuçlarda pek şirin.) emeklerine sağlık:)

BERRİN dedi ki...

Bu lezzetleri tatmak bana nasip oldu :)Gerçekten hepsi harika şeylerdi.Arkadaşıma maşşallah diyorum tekrar.ELLERİNE SAĞLIK CANIMM

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Patatesler için havuç şeklinde sunum çok farklı olmuş, tarif için teşekkürler.

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin