2 Haziran 2011 Perşembe

SEBZE RENDELİ EZOGELİN ÇORBASI


Kandiliniz mübarek olsun...

Arşivimden bir tarif daha... İsmine ne diyeceğimi bilemedim. Bütün sebzeler rendelenerek kullanıldığı için bu ismi vermeyi uygun gördüm. Bu şekilde yapanlar vardır elbette, bilmeyenler için bende tarifimi yayınlamak istedim...



MALZEMELER




  • 1 bardak kırmızı mercimek


  • 1 orta boy patates


  • 1 orta boy kuru soğan


  • 1 orta boy havuç


  • 2 yemek kaşığı tereyağ


  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ


  • 1 yemek kaşığı salça


  • Tuz, kırmızı biber, karabiber, nane vb istediğiniz baharatları koyabilirsiniz...


YAPILIŞI



Öncelikle malzemelerimizi hazırlayalım. Mercimeğimizi yıkayalım. Bütün sebzelerimizi soyup rendenin ince tarafıyla rendeleyelim.



Tencerimize yağlarımızı ve sebzelerimizi alıp kavurmaya başlayalım. Biraz kavrulunca salçamızı, tuz ve baharatlarımızı ilave edip kavurmaya devam edelim.



1-2 dk kavrulunca sıcak su ilave ederek pişmeye bırakalım.



Bütün sebzeler lapa kıvamında pişince çorbamızın suyunu kontrol edelim.



İstediğimiz kıvama gelene dek sıcak su ilave edelim. 2-3 dk daha kaynatıp servis edelim. Afiyet olsun...



NOT: Bu çorbayı kavurmadan direk suyla haşlayarak hiç yağsız yaparsanız diyet için uygun bir çorba olacağını düşünüyorum...




4 yorum:

hanife dedi ki...

eline sağlık çorba çok güzel görünüyor kandilin mübarek olsun

derya dedi ki...

Canım hayırlı kandiller çorba enfes ellerine sağlık öpüyorum.

Ferkay dedi ki...

Ezogelin harika olmuş canım ellerine sağlık.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik derken, gecmis kandilini kutluyorum güzel arkadasim... Sevgilerimle,

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin